Home Galeria  EU07-466 PKP

EU07-466 PKP

Nr. Kat. 107016
Kod produktu:4260409150164
Dostępność:Wyprzedany - nie będzie wznawiany
Stan magazynowy:0
Producent:Schlesienmodelle
Opis produktu

!!! UWAGA !!! Niektóre modele mogą mieć niedociągnięcia estetyczne przy reflektorach. Są pełno sprawne i technicznie w porządku. Przeceniliśmy te modele z upustem 40%.

EU07-466

 

 

cechy modelu

 

numer katalogowy

107016

przewoźnik

PKP

epoka

Vb-Vc

lata w których model i oryginał wyglądały tak samo

2002-2007

przydział

CM Katowice

napis na pudle:

Zakład Taboru

W Katowicach

Naprawa rewizyjna

ZNTK Poznań S.A.

27.12.2001

wózki

            typowe dla 303E

odbieraki

oba typu AKP-4E ze ślizgiem pojedynczym

ilość odgromników

1

ilość pomostów dachowych

3

kominki wydmuchowe chłodzenia oporników rozruchowych

typowe dla 303E

reflektory

halogenowe typu KPM-24 w klasycznych obudowach

aparat cięgłowy

przystosowany do sprzęgu śrubowego i samoczynnego

zderzaki

z pochwą od strony czołownicy

skrzynia boczników indukcyjnych

płaska

wycieraczki

            dwuramienne

ogrzewanie szyb czołowych

            szyby grzejne

data premiery modelu

11.2023

 

 

cechy oryginału

 

producent

HCP, Poznań

rok produkcji

1987

typ

303E

numer fabryczny

366

wiek lokomotywy w roku, odwzorowanym w wyglądzie modelu

            15

 

 

opis

 

Model lokomotywy EU07-466, w najbardziej charakterystycznym w drugiej połowie lat 90-tych schemacie malowania tej serii lokomotyw.

Stan na lata 2002-2007. Lokomotywa przydzielona wtedy była do Zakładu Taboru w Katowicach. Ostatnią naprawę rewizyjną (R5 połączoną z modernizacją) przeprowadzoną przez ZNTK Poznań S.A., zakończono 27.12.2001 r. W związku z tym, w treści dokładnie jak oryginał, model ma naniesiony przydział „Zakład Taboru w Katowicach”, oraz miejsce i datę wykonania ostatniej naprawy okresowej „ZNTK Poznań S.A. Napr. rew. 27 12 01". W ramach modernizacji, z widocznych elementów, zabudowano reflektory halogenowe typu KPM-24, nie zmieniając obudowy (tak zwany „zez”), szyby elektrogrzewcze, oraz elektryczne (dwuramienne) wycieraczki i spryskiwacze szyb czołowych.

Z lokomotywownią w Katowicach, lokomotywa ta była związana od początku swojej pracy na PKP. W 2001 roku weszła na stan PKP CARGO S.A., pozostając w Katowicach. W macierzystej katowickiej „szopie” pełniła nieprzerwanie swoją służbę, aż do 2008 roku, gdy przeszła na stan PKP Intercity S. A. i trafiła do Zakładu Południowego w Krakowie. Ale nawet wtedy jeszcze przez krótki okres pozostawała nadal w Katowicach.

Cechą charakterystyczną tej lokomotywy było to, iż z powodu swojej bardzo dobrej sprawności technicznej, doskonale trzymała prędkość jazdy, przez co idealnie sprawdzała się na pociągach pośpiesznych.

Maszyna ta prowadziła między innymi pociągi pośpieszne relacji Katowice – Gdynia, Kołobrzeg, Wrocław, Łódź i Warszawa, czy też pociągi osobowe do Zwardonia, Wisły i Raciborza, Częstochowy i Koluszek.

Podczas kolejnej naprawy rewizyjnej (R6), przeprowadzonej w ZNTK Oleśnica, a zakończonej 28.09.2007 r., malowanie zmieniło się na jasnozielone z ciemnozielonym pasem, bez żółtych czół, charakterystyczne dla początku XXI wieku, sprzed podziału PKP na spółki.

Oryginał obecnie wciąż, od wielu już lat, oczekuje naprawy głównej na terenie lokomotywowni Kraków Prokocim.

 

Inicjatorem powstania modelu tej lokomotywy jest Tomasz Sołtys, w ramach przeprowadzanej akcji zgłaszania modeli do opracowania.

PODOBNE PRODUKTY